Det verkar som att du använder en gammal webbläsare, det kan göra att allt inte fungerar eller ser ut som det borde.

Rutiner vid produktlarm

Här hittar du som leverantör all information kring rutiner vid produktlarm

För att säkerställa en säker och snabb hantering av produktlarm ska samtliga produktlarm skickas till produktlarm@menigo.se.

Allt från ett felaktigt EAN-nummer till en okänd ingrediens kan utgöra orsaken till ett produktlarm. Informationen ska då skickas in till Menigo genom angiven mailadress.

Nedan finner du stödpunkter som skall uppges i samband med produktlarmet så att vi direkt får så mycket information som möjligt för att kunna göra en relevant bedömning av larmet och därefter kunna agera snabbt.

För mer information kan du kontakta Kvalitetsavdelningen på Menigo: kvalitet@menigo.se 

Fakta som ska framgå i produktlarmet till Menigo

  • Leverantör
  • Kontaktuppgifter för frågor gällande larmet 
  • Produktbenämning
  • Produktstorlek (vikt/volym)
  • Leverantörens artikelnummer
  • Menigos artikelnummer
  • Orsak till produktlarm
  • Riskbedömning för konsument: Allvarlig, måttlig, låg, ingen.
  • Omfattning av larmet med avseende på Bäst före-datum och batch-kod
  • Utleveransdatum av aktuell produkt till Menigos regionlager samt volym
  • Hantering på lager: endast stopp på lager eller även återkallelse från slutkund (skolor/restaurang/sjukhus et c)
  • Hantering av produkt hos kund vid återkallelse: retur till leverantör/kassering

 

Kontakt

Menigo växel: 08-722 14 00

Chef Kvalitet & miljö
Erika Rapp

Kategori- och inköpsdirektör
Jenny Pränting Rådeström