Det verkar som att du använder en gammal webbläsare, det kan göra att allt inte fungerar eller ser ut som det borde.

Smarta knep för nöjdare gäster

Vad avgör om en gäst är nöjd eller inte? Vid vissa tillfällen handlar det om nivån på mat och service och vid andra besök är pris och tid viktigare. Men det finns några smarta knep alla typer av restauranger drar nytta av.

Överträffa gästens förväntningar 

En av de vanligaste anledningarna till missnöjda gäster är att de haft fel förväntningar. Överdriven marknadsföring kan kanske dra till sig fler förstagångsgäster men desto färre återkommande. Var istället tydlig med vilken typ av restaurang du driver och ge hellre det lilla extra när gästen är på plats. Ett bra sätt att ge rätt förväntningar är att ha en bra hemsida med schyssta bilder och en meny med priser utskrivna. Att vara så "het" att man inte berättar om menyn är det få restauranger som fixar, och inget att kopiera om du vill öka ruljansen Gastrogate är ett bra alternativ för dig som inte har en egen hemsida, det ger dig en enkel och snygg hemsida och du hamnar förmodligen högre i google-söket än på egen hand. 

Din gäst och gästens smartphone 

Trivs gästens smartphone trivs gästen. Nja, så långt har tekniken kanske inte gått men en sak är säker. Strular det med uppkoppling och batteritid har du förmodligen en gäst som gör "notatecknet" vilken sekund som helst. Att erbjuda gratis wifi är nästan ett måste år 2017 och ger inte nöjdare gäster, men att INTE göra det ger troligen missnöjda gäster. Se även till att man kan ladda sin telefon så smidigt och enkelt som möjligt. Karga reload har smarta laddningsstationer som du kan ha vid borden. 

Skryt lagom! 

Arbetar du med bra råvaror och kämpar för att minska svinnet? Bra! Se till att dina gäster känner till dina ansträngningar och restaurangen höjer sig ett snäpp i anseende. Använd de kanaler du har, till exempel din personal, hemsida, facebook, skyltar och menyer. Det finns nätverk, till exempel U & WE, som arbetar med just hållbarhet inom restaurang-branschen, som ger dig verktyg, utbildning och till och med hjälper dig marknadsföra ditt hållbarhetstänk. 

Sätt nivån - och håll den 

Det finns lika många ambitioner för en restaurang som det finns restauranger, och tur är väl det! När du känner för att ta nästa steg, eller bara vill finslipa ditt koncept, finns det gott om vidareutbildningar för dig och din personal. Restaurangakademien håller både längre och kortare utbildningar för dig som arbetar i kök och matsal. 

Tips!

Vårt partner-program är fullt med bra erbjudanden för dig som vill ha nöjdare gäster.

Menigo har ett stort antal samarbetspartners som ger dig som är Menigo-kund förmånliga erbjudanden. Läs mer om alla våra samarbetsparters här >>

Gastrogate länk
Telia länk
Karga reload länk
Restaurangakademien länk
U & WE länk