Det verkar som att du använder en gammal webbläsare, det kan göra att allt inte fungerar eller ser ut som det borde.

Så får du kunderna att känna sig trygga

Här listar vi tips på vad du kan göra för att minimera risken för spridning av Covid-19 och samtidigt göra kunderna trygga.

Rena lokaler och god hygien är restaurang- & hotellbranschens signum. I rådande Corona-tider är det dock extra viktigt att se över sina städrutiner och sitt sortiment av sanitets- och hygienartiklar. Här listar vi tips på vad du kan göra för att minimera risken för spridning av Covid-19 och samtidigt göra kunderna trygga.

>här så finner du prisnedsatta produkter med god lagerstatus för snabb leverans.

  • God handhygien är A & O. Se till att handtvätt, handsprit och pappershanddukar finns tillgängliga på flera ställen för gäster och personal.  
  • Se över era städprodukter och hygienartiklar. Fyllt på sortimentet av antibakteriella medel, trasor, pappershanddukar, handsprit och tvål.  
  • Städa lokalerna flera gånger om dagen. Desinficera toaletter, bord- och bänkytor, dörrhandtag och räcken med rena trasor samt se till att papperskorgarna töms regelbundet. Tänk på olika ytmaterial är olika lätta att få rena, rostfritt är exempelvis lättare än plast och trä. 
  • Torka av läsplattor och kassaapparater dagligen. 
  • Var sparsam med mat i bufféform och välj istället tallriksservering.  
  • Minska antalet sittplatser och ställ borden en bit ifrån varandra.  
  • Berätta i era sociala kanaler att ni har öppet och att ni är extra noga med rutiner gällande hygien. Lyft eventuella nya erbjudanden som till exempel take away eller hemkörning.  

Läs mer på: 

https://www.menigo.se/sok?q=hygien 

https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/tillagning-hygien-forpackningar/hygien 

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/fragor-och-svar/ 

Anpassade erbjudanden i Coronatider 

  • Erbjud etakeaway-meny och om möjligt en rabatt vid avhämtning. Möt upp kunden utanför vid behov. 
  • Bistå med hemkörning, både till hem och företag.  
  • Se till att det finns möjlighet till betalning via blipp, Swish eller faktura.  
  • Hitta andra vägar och våga frångå dagliga rutiner. Ett begränsat utbud, förändrade öppettider och tydlig information till gästerna visar att man gör sitt bästa för att anpassa sig till rådande situation. Det i sin tur ger besökarna fortsatt förtroende för verksamheten. 

Länkar:

https://whiteguide.com/se/sv/news/2460-white-guide-listar-krogar-med-take-away-for-att-bidra-till-att-mildra-corona-effekten 

https://www.megafonen.nu/2020/03/lista-sa-kan-du-stotta-de-lokala-foretagen-aven-i-coronatider