Det verkar som att du använder en gammal webbläsare, det kan göra att allt inte fungerar eller ser ut som det borde.
2021-10-08 | Nyhet

Utmaningar i leveransflöden

Som tidigare kommunicerats upplever vi på Menigo, liksom vår bransch och hela samhället, fortsatt stora störningar i leveranskedjorna vilket dessvärre påverkar tillgängligheten av varor negativt.

Påverkan spänner brett över olika kategorier och olika produkter. Vi på Menigo arbetar intensivt och proaktivt tillsammans med befintliga och nya leverantörer och transportörer i syfte att förbättra situationen, men bedömningen just nu är att störningarna kommer att hålla i sig resten av året.

För dig som kund innebär det framför allt att dina önskade varor temporärt kan ta slut och att det kan bli längre kötider till vår kundservice. Det är också en högre risk att vi på grund av sena inleveranser från leverantörer etcetera, kan erfara utmaningar i att hålla överenskomna leveranstider. Vi gör vårt bästa för att alltid kontakta dig innan leverans om eventuella avvikelser eller ersättningsalternativ.

 För att underlätta situationen, ber vi er om hjälp att tänka på följande;

  • Lägg din order så tidigt som möjligt
  • Ha uppsikt på er webborder, om det finns artiklar som föreslår annat leveransdatum på grund av den varierande tillgängligheten
  • Var flexibel att välja alternativa ersättningsprodukter om er önskade vara för tillfället inte finns på lager.

Då vi också har utmaningar med brist på rullburar, vill vi påminna er om att mejla till bur@menigo.se om ni har burar, eller mellanlägg till burar, som inte ännu blivit upphämtade, så hämtar vi inom de närmsta dagarna. Tack för att ni frigör burar från last och därmed underlättar för upphämtning.

Vi hoppas ni har förståelse för rådande situation och att det inte innebär för stora utmaningar i er vardag – tveka inte att höra av er med frågor och funderingar. Stort tack för ert förtroende och med hopp om ett fortsatt gott samarbete.

 

Med vänlig hälsning

Nina Wahlgren-Gill

Kommersiell Direktör