Det verkar som att du använder en gammal webbläsare, det kan göra att allt inte fungerar eller ser ut som det borde.
2021-08-19 | Nyhet

Utmaningar i leveransflöden

Vi på Menigo, liksom branschen i helhet, upplever just nu stora störningar i leveranskedjorna, vilka tyvärr påverkar tillgängligheten och kvaliteten av varor.

Tillgänglighetsutmaningarna spänner brett över olika kategorier och produkter. Vi på Menigo arbetar intensivt och proaktivt tillsammans med befintliga och nya leverantörer i syfte att förbättra situationen, men bedömningen just nu är att störningarna kommer att hålla i sig under delar av hösten.

För dig som kund innebär det framförallt att dina önskade varor temporärt kan ta slut, samt att det kan bli längre kötider till vår kundservice. På grund av sena inleveranser från leverantörer etcetera, finns också risk för utmaningar i att hålla överenskomna leveranstider. Vi gör vårt bästa för att alltid kontakta dig innan leverans om eventuella avvikelser eller ersättningsalternativ.

 För att underlätta situationen ber vi om er hjälp, och att tänka på följande;

  • Lägg din order så tidigt som möjligt
  • Ha uppsikt på er webborder, om det finns artiklar som föreslår annat leveransdatum den varierande tillgängligheten
  • Välj alternativa ersättningsprodukter om er önskade vara förtillfället inte finns på lager

 

Vi vill också påminna er om att mejla till bur@menigo.se om ni har burar, eller mellanlägg till burar, som inte ännu blivit upphämtade. Tack för att ni frigör burar från last, och därmed underlättar för upphämtning.

Vi hoppas ni har förståelse för rådande situation och att det inte innebär för stora utmaningar i er vardag. Tack för ett gott samarbete – och tveka inte att höra av er till oss på 010-707 73 90, eller till kundservice@menigo.se med frågor och funderingar.