Det verkar som att du använder en gammal webbläsare, det kan göra att allt inte fungerar eller ser ut som det borde.
2020-03-20 | Nyhet

Information om Coronaviruset

Menigo har satt samman en beredskapsgrupp som dagligen följer utvecklingen av Coronaviruset och vi agerar utifrån myndigheternas rekommendationer.

Den rådande situation påverkar allas verksamheter och vi på Menigo arbetar hårt för att hantera situationen. Det med fokus på våra medarbetares hälsa samt minimera påverkan på vår och våra kunders verksamheter.

För att förhindra smittspridningen så har vi på Menigo tagit flera ställningstagande och försiktighetsåtgärder, b.la:

  • Samtliga medarbetare uppmanas följa riktlinjerna från Folkhälsomyndigheten, vara noga med sin handhygien och stanna hemma om man känner sjuksymptom.  
  • Resor, både internationella och nationella, är ej tillåtna. 
  • Externa besök på våra lager och färskvaruhallar är ej tillåtna. ​För externa besök på Menigos kontor är vi restriktiva, möten ska i första hand ske digitalt.
  • Samtliga egenarrangerade evenemang ställs in från den 11 mars till 8 april, beslutet gäller även för våra medarbetares deltagande i event / sammankomster med deltagare över 10 personer.  
  • Särskilda rutiner har etablerats för in- och utlastning på våra lager.  
     

Sortiment- och leveransinformation 
Vi börjar nu att se påverkanvårt varuflöde och sortiment. Du som kund kan även uppleva lägre tillgänglighet på innesälj och kundservice, vilket gör att det kan ta längre tid innan vi kan ta emot ditt samtal. Vi vill fortsatt uppmuntra till användande av vår webbshop, vid avsaknad av lösenord, maila kundservice; kundservice@menigo.se . 

  • Avsmalnat sortiment – Med anledning av att både tillgång och efterfrågan har förändrats kommer vi tillfälligt inte kunna erbjuda samma bredd och djup i vårt sortiment. Det i syfte att säkra tillgängligheten men även för att minimera svinnet, inte bara hos oss själva utan i hela kedjan.
  • För dig som kund kan det innebära att den artikel du brukar köpa inte längre är beställningsbar, i de fallen kommer du alltid att rekommenderas en ersättningsartikel. Eventuella ersättningsartiklar kommer även att visas i dina favoritlistor.
     
  • Restningar och ersättningsprodukter vid restningar kommer vi att göra vårt bästa 
    för att ersätta med en liknande vara med samma prisbild, men tyvärr kommer vi inte 
    alltid kunna garantera det. Vi ber er att vara extra uppmärksamma på era digitala 
    ordersvar då vi inte kan garanter att vi hinner kontakta er kring ev. restning. 
  • Datummärkning – vi har alla ett gemensamt hållbarhetsansvar för att minimera 
    svinn och säkra tillgänglighet – vi kommer därför inte alltid kunna garantera de 
    datumkrav som står i avtal. Vi ber er därför att undvika reklamationer. 

  • Leveranstider– vi vill flagga för att våra leveranstider kommer att påverkas. För att 
    värna våra medarbetares samt våra kunders hälsa kommer vi tillfälligt lämna 
    leveranserna utanför er lokal, våra chaufförer kommer att ge sig till känna vid 
    leverans. Detta innebär att vi tar bort kravet om påskrift vid kvittering. Samma process gäller för returer. 

  • Avbeställning order – du som kund har precis som tidigare rätt att avbeställa din 
    order (ej beställningsvaror) innan stopptid, efter det kommer ordern tas i retur. 
    Avbokas ej ordern inom rätt tid, följer vi våra allmänna affärsvillkor gällande returer.  

Vi hoppas på förståelse, ansvar och samarbete för att ta oss igenom denna gemensamma situation. Vår utgångspunkt är att minimera påverkan på våra kunders verksamheter, samtidigt som vi värnar våra och våra kunders medarbetares hälsa. 

För mer information om Coronaviruset: 
https://www.folkhalsomyndigheten.se/  
https://www.krisinformation.se/