Logga in

Rutiner vid produktlarm

För att säkerställa en säker och snabb hantering av produktlarm, så ska samtliga produktlarm
skickas till Produktlarm@menigo.se.

 

Nedan finner du även stödpunkter som skall uppges i samband med produktlarmet. Detta så att vi direkt får så mycket information som möjligt för att kunna göra en relevant bedömning utav larmet och därefter kunna agera snabbt.

 

Allt från ett felaktigt EAN-nummer till en okänd ingrediens kan utgöra orsaken till ett produktlarm. Informationen ska då skickas in till Menigo genom angiven mailadress.

 

För mer information så kan du kontakta kvalitetsavdelningen på Menigo, 08-722 14 00.

 

Fakta som ska framgå i produktlarmet till Menigo

  • Leverantör
  • Produktbenämning
  • Produktstorlek
  • Leverantörens artikelnummer
  • Orsak till produktlarm
  • Omfattning av larmet med avseende på bäst före datum och batchmärkning
  • Utleveransdatum av aktuell produkt till Menigos regionlager samt volym
  • Hantering av produkt, retur till leverantör/kassering
  • Kontaktuppgifter för frågor gällande larmet

 

Kontaktpersoner

Kvalitetsavdelningen

Tel: 08-722 14 00

 

Marknads- och kvalitetschef
Jenny Pränting Rådeström

 

Inköp- och marknadsdirektör

Johan Prom

 



Till toppen